Урок №3

Завантажити Урок №3

УРОК № 3

Тема. Дієприкметниковий зворот. Побудова речень із дієприкметниковим зворотом.
        Мета: закріпити поняття про дієприкметниковий зворот, удосконалити вміння визначати його в реченнях та вживати розділові знаки при дієприкметниковому звороті; розвивати творчі вміння складати речення з дієприкметниковими зворотами; виховувати кращі людські якості, любов до рідного краю.
       Тип: формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.
      Обладнання: картки, текст, словник, комп'ютер,   проектор,  екран, технологічна картка уроку.

Хід уроку
I.    Організаційний момент.
II.                                Актуалізація  опорних знань.
1.     Метод незакінчених речень.
Завдання: закінчити речення, дібрати власні приклади, які б відображали зміст ілюстрацій(ілюстрації спроектовано на екран):
                                                                                                             
-         Дієприкметниковий зворот - це...
-         Дієприкметниковий зворот виділяється комами ...
-         Дієприкметниковий зворот не виділяється комами ...
-         На письмі дієприкметниковий зворот відокремлюють
комами, а у вимові...
-         У реченні дієприкметниковий зворот виступає ... і
підкреслюють...
   
  ІІІ. Залучення учнів до оголошення теми і мети уроку. Корекція учнівської відповіді вчителем. Мотивація навчальної діяльності.
     1. Висунення гіпотези
Проаналізувавши повторений мовний матеріал, скажіть, будь ласка, над чим будемо працювати на уроці? Скористайтеся технологічною карткою і визначте завдання, які маємо сьогодні вирішити. Наскільки, на вашу думку, матеріал, що будемо закріплювати,  важливий для вас?
Технологічна картка

Лінгвістична тема
Тип уроку
Мета
Що потрібно знати

Мужність
Відокремлення комами дієприкметни-кових зворотів(після означуваного іменника). Побудова речень з дієприкметни-ковими зворотами.
Урок формування
практичних
умінь і навичок на основі набутих знань.
Закріпити поняття про дієприкметниковий зворот.
Удосконалювати вміння визначати його в реченнях та вживати розділові знаки при дієприкметниковому
звороті.
Розвивати творчі вміння будувати речення з дієприкметниковим зворотом.
Виховувати в семикласників кращі людські риси, почуття прекрасного.

Що називається дієприкметниковим зворотом?
Розділові знаки при дієприкметнико­вому звороті.
Вміти:
Інтонувати речення з дієприкметни­ковими зворотами.
Складати речення з дієприкметнико­вими зворотами. Проводити їх заміну підрядними реченнями. Вдосконалити:
Навички індивідуальної, самостійної роботи, роботи в парі, групі; вдоскона­лити навички роботи із словником, ди­дактичним матеріалом.

Ви уже здогадалися, про яку рису характеру людини говоритимемо сьогодні. (Мужність).

2.           Оберіть позицію.
Завдання: оберіть позицію, доведіть свою думку.
1 позиція: мужність – це риса, яку можна і треба в собі розвивати.
 2 позиція: слабкий ніколи не стане по-справжньому мужнім, бо ця риса є спадковою.
3. Робота за епіграфом
Завдання: поясніть, як розумієте його зміст?
                           Май мужність помилитися.
                                                           А. Рахматов
- Чи  стосуються ці слова саме вас? Яким чином ?
ІV. Застосування здобутих на попередньому уроці знань, умінь і навичок.
1 .Робота з текстом. Пояснити орфограми, вставити пропущені букви, виписати речення з дієприкметниковими зворотами. (2 хв.)
В...лика в...р...снева тиша стоїть над з...млею. С...ло, зачароване зоряним небом, хороше синіє ро...киданими хатками, біля яких пильно дивлят...ся на схід потемнілі соняшники. Зрідка спросоння заскр...пить журавель або гупне рясне яблуко, прол...ється шипучим соком на траву. Небо, обсипане ніби рожами, тихо гасло.
2.        Творче завдання.
Скласти речення з дієприкметниковими зворотами за ілюстраціями.

*Запитання до виконаного завдання:
-   До якого стилю належать записані речення?
-   В яких випадках дієприкметниковий зворот не виділяється комами?
* Подані речення усно перебудувати таким чином, щоб дієприкметникові звороти не виділялися комами.
             3. Зробити синтаксичний розбір речення.
Вихована батьками мужність робить життя дитини легшим.
        5. Розібрати слово “легшим” за будовою.     
       6. Лінгвістична гра "Хто швидше?" (2 команди)
Від дієслів утворити дієприкметники.
Долають, зеленіє, палають, обгоріти, повеселіти, відцвітає, почорніти, сплять, думають, працюють, молодіють, залишити, побіліти.
7. Робота в групах (5-7 хв.)
Обєднатися в групи відповідно до рівня складності завдань.
1 група (високий рівень і  достатній рівень).
Перебудувати речення, утворюючи з виділеного дієслова дієприкметник. Пояснити розділові знаки. Перебудувати речення таким чином, щоб дієприкметниковий зворот не відокремлювався на письмі комою.
Мужність, яку козак втратив у бою, стає його одвічною ганьбою.
2 група (середній рівень).
Із пари речень утворити одне, в якому був би дієприкметниковий зворот. Підкреслити граматичну основу. Виділене слово розібрати за будовою.
Безмежний степ спав. Його укрив сніг.
3 група (початковий рівень).
Індивідуальна робота на картках.
Списати речення. Виділити дієприкметникові звороти, розставити розділові знаки.
Усі побігли по греблі обсадженій знизу вербами.
 Небо обсипане ніби рожами тихо гасло.

-   Проаналізувати та оцінити відповіді учнів, що відповідали на уроці, скориставшись пам’яткою ”Рецензування відповіді товариша”.

Памятка
Рецензування відповіді товариша
1. Визначити позитивне у відповіді (мені сподобалась відповідь, заслуговує на увагу).
2. Правильно чи з помилками відповідав учень.
3. Повна чи неповна відповідь.
4. Чи послідовно викладено думки.
5. Чи наводив учень приклади.
6. Чи грамотно побудовані речення.
7. Чи багате мовлення (нема повторів, зайвих слів).
8. Оцінка. 
        V.   Закріплення знань.
1. Робота в парах. 
 Скласти та розіграти діалог На уроці        української мови, використовуючи матеріал, вивчений на уроці.
2. Метод "Мікрофон".
-         Що вивчили на уроці?
-         Чого навчилися на уроці?
-         Який вид роботи сподобався найбільше?
-         Якою темою були об’єднані речення, текст, ілюстрації? Які почуття виховували, виконуючи завдання?
VI.            Підсумок уроку. Домашнє завдання.  §17 (повторити).
          Високий рівень –  скласти монологічне висловлювання на лінгвістичну тему, використовуючи теоретичний матеріал, що розглядався протягом вивчення розділу Дієприкметник. Наводити приклади про риси характеру людини.        
          Достатній рівень - скласти 6-7 речень про красу рідного краю, щоб у їх складі були дієприкметникові звороти.
          Середній рівень і початковий рівень – виконати вправу 216.

Немає коментарів:

Дописати коментар